Seo optimalizace – všude se o ní mluví, ale jen málokdo vlastně ví, co je seo a co to v praxi znamená. Je to poměrně jednoduché, seo optimalizace je souhrn kroků vedoucích k tomu, aby se zvýšila návštěvnost webových stránek, a to tím mechanismem, že se zlepší jejich pozice ve vyhledávači. Abyste lépe pochopili, o čem tento obor je, uvedeme si jednoduchý příklad.
Představte si, že máte zbrusu nový web, za který jste zaplatili tisíce korun. Během prvních pár týdnů si všimnete, že stránky nejsou tak navštěvované, jako jste si představovali. Když lidé vyhledávají nějaký pojem související s vaším webem, na první stránce vyhledávání se jim objeví spousta výsledků, nikoliv ten váš. Určitě sami z praxe víte, že člověk klikne na první, druhý, možná třetí odkaz, ale jen málokdy přechází na druhou stránku. Cílem seo optimalizace tedy je váš web dostat na první stránku, a to ideálně co nejvýše. To je totiž první krok k tomu, aby se rapidním způsobem zvýšila návštěvnost vašeho webu.
Dlouhodobá spolupráce je nezbytností
Je dobré si také uvědomit, že aby optimalizace opravdu fungovala a přinesla vám takové výsledky, které by vám vyhovovali, tak je potřeba investovat do dlouhodobé spolupráce. V prvních fázích se provádějí úkony, jako je návrh klíčových slov, analýza vašich stránek a tak podobně. Následně dochází k tvorbě PR článků, které jsou nezbytné proto, že se do nich následně vkládají zpětné odkazy. V dalších měsících spolupráce probíhá tak, že se provádí zejména již nastíněný linkbuilding.
Výsledky vás překvapí
Spousta lidí je k tomuto skeptických, protože když nevidí výsledky hned, ztrácí v to důvěru. Po několika měsících vám však většina lidí potvrdí, že to opravdu funguje a že se do toho vyplatí investovat. Návštěvnost je totiž klíčový parametr, který byste neměli ignorovat, ba naopak.