Je to kolo s motorkem, jenž pohání jedno kolo pomocí eklektické energie. Ta se spotřebovává se zabudovaného akumulátoru, který se musí nabíjet. Dojezd se odvíjí od jeho kapacity a spotřeby motorku. Dále se to projeví využívání, váhou cyklisty a rozmanitostí terénu. Z kopce se spotřeba výrazně sníží, ovšem do kopce přijde pravý opak. Dnešní výrobky dosahují až okolo 200 km. Před nákupem je dobré si určit cenovou kategorii. Na každodenní cestu do práce, nebo dlouhé výlety je dobré si připlatit.
Komu je určeno?
Jezdit na něm může kdokoliv. Ale na druhou stranu se nevyplatí někomu, kdo celý rok skoro nikde nejezdí. Obzvláště pomáhá starším lidem, protože bud´ úplně nebo částečně pomáhá se šlapáním. Šlapáním se akumulátor samozřejmě částečně dobíjí. Jízda na něm je pohodlná a komfortní i na prudkých kopcích. To ocení hlavně lidé se sníženou hybností. Pokud jezdíte pro fyzičku, tak je lepší zůstat u klasiky, protože s dopomocí toho moc nenatrénujete.
Výhody
Kromě již zmíněných výhod je zde také ekologičnost oproti naftovým či benzínovým vozidlům. Sami si můžete spočítat kolik ušetříte na každodenním cestováním do práce. Udává se, že průměrně Vás kilometr na tomto kole vyjde na pět haléřů. U automobilu se o této částce spolu s náklady na provoz nemůžeme vůbec bavit. Dále také jedete stálou rychlostí až 25 km/h. To se dá ovšem obejít a odblokované kolo zvládne až dvakrát víc. Pak je úspora času opravdu znatelná. A poslední výhodou je možnost delších výletů. Možná nestíháte svým silnějším přátelům ve skupině, a proto se rozhodnete pro tuto koupi.
Baterie
Ta původní nevydrží věčnost, proto ji budete časem muset vyměnit za jinou. To se řadí mezi jednu z nejhlavnějších nevýhod. Jejich ceny šplhají až do několika tisíců, mnohdy za ni dáte až okolo 10 000 Kč. Pro dlouhodobou životnost té následujíc volte kvalitního prodejce. Zde bych jednoznačně doporučil baterie do elektrokola od Ekobik.