Určitě víte, jak se věci s takovými vlaky mají. Že tyto jezdí po kolejích a tím mají potenciálně i zaděláno na problémy. Protože se dva protijedoucí vlaky na téže koleji jednoduše nevyhnou a hravě by tak mohlo dojít i k tragédii. A také už k mnoha podobným tragédiím došlo.
Ovšem nemusely by to být jenom tragédie, těch nepříjemností by tu mohlo být daleko více. Kdyby nebyl přehled o tom, kde který vlak stojí nebo jede, bylo by třeba i obtížné, ba nejednou i zcela nemožné dodržovat jízdní řády. Muselo by se totiž jezdit krokem, neustále ověřovat, zda je trať volná nebo určovat, kdo po ní projede dříve a kdo později, nejeden vlak by musel třeba i neskutečně dlouho čekat, než by se dostal tam, kam potřebuje, pasažéři by byli zoufalí, o zaměstnancích drah ani nemluvě. A dalších nepříjemností by se dalo vymyslet ještě dost a dost.
Aby se lidstvo podobných problémů pokud možno vyvarovalo, byly postupem doby vykoumány četné mechanismy, jež se starají o to, aby vše fungovalo co nejspolehlivěji. Jedním z takových je třeba i sledování železničních vozidel, umožňující i mnohé z toho, co by bylo pouhými lidskými silami nezvladatelné.
Díky tomuto systému je možné
– nepřetržitě sledovat a kontrolovat železniční dopravu,
– mít přehled o tom, kde se který vlak právě nachází a co se s ním děje,
– zobrazovat si libovolné lokomotivy na jedné mapě,
– konfigurovat jejich parametry,
– nastavovat výkazy tras a práce,
– trasovat podle historie,
– nastavit si alarmy při překročení některých limitních hodnot,
– nastavit pravidelný servis,
– identifikovat obsluhu toho kterého vlaku,
– šichtovat obsluhy.
Což přináší výhody nejenom co se týká předcházení nehodám, ale třeba to dokáže předejít i různým jiným škodám. Díky RMC systému tu lze třeba zabránit i krádežím pohonných hmot, vážným následkům poruch, lze jím činit železniční dopravu efektivnější.
Až třicet procent provozních nákladů lze tímto systémem ušetřit! A proto si ho pořizují všichni, kdo chtějí na železnici podnikat efektivně.